Ajattelin tehdä aloituksen, mihin voi laittaa sanontoja, mitä on lukenut, kuullut, itselle tullut mieleen.
Siteeraukset tai ideat voivat siis olla eri ihmisten kirjoittamia, lausumia ajatuksia.
Vaihdoin otsikon "Viisaita sanontoja" otsikkoon "Ajatusta herättäviä sanontoja". Eiväthän kaikki sanonnat ole välttämättä viisaita.
Mutta siis ajatuksia, mikä on pistänyt ajattelemaan. Se on parempi. Tää on yleisen keskustelun osiossa, joten ajatuksen lähdekin voi olla "yleinen". Olen lukenut niitä paljon netissä ja huomaan usein pohtivani kuinka paljon ajatukset ovat Raamatun opetuksen mukaisia.
Monet ovat tai ainakin sinne päin.
Kun olin selvittämässä itselleni mistä oli kyse edellisen työpaikan työntekijän käyttäytymisestä minua kohtaan, totesin, että sattumalta löysin toisten ihmisen lausumia ajatuksia, mitkä omalta osaltaan auttoivat minua navigoimaan siinä tilanteessa siten, että selvisin ehjin nahoin enkä itse tuottanut lisää harmia.
Olen ollut hämmästänyt, miten paljon todella teräviä ajatuksia tulee esille Facebookissa. Kuulostaa pinnalliselta, mutta ne eivät ole sitä välttämättä ollenkaan.
Tämä on sitten vähän kuin proosallinen runoketju

Tietty moni siteeraus voi olla vieraskielinen, mutta kunhan ajatuksen sitten kääntää englanniksi.
Luin äsken tämän ja ällistyin. Tuli vastaan Facebookissa:
"Everyone must choose one of two pains: pain of discipline or pain of regret"
Suomeksi jotenkin että jokainen joutuu valitsemaan yhden kahdesta tuskan aiheesta: kurillisuuden tuska tai katumuksen tuska"Laitan tähän yhden niistä, mitkä todella auttoi minua vankilassa ollessani töissä ja tajutessani mitä selän takana puhuminen todella on ja kauhistuin.
"I Don't Care If People Talk "Dirt" About Me, I Was Raised To Flush "Dirt" Down The Toilet, Not Play With It "
" En välitä jos ihmiset puhuvat moskaa/kakkaa minusta. Minut opetettiin huuhtelemaan kakka vessasta alas, ei leikkimään sillä" 
Tuo lause auttoi ihmeen paljon siten, että en antanut toisen ihmisen inhoittavuuden mennä ihoni alle, vaan katselin hänen käyttäytymistään ulkopuolisena ja mietin miten parhaiten vastata sille. Vaikka koin heikkoutta kaiken keskellä, en halunnut heikkouden kontrolloida sitä miten toimin.