Kirjoittaja Aihe: Rukousvastaukset  (Luettu 14396 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #30 : 06.04.22 - klo:15:36 »
Haluan kiittää Herraa, että Hän vastasi esirukouksiin ja rukouksiini siitä, että työpaikka ei tuntuisi niin peloittavalta paikalta.
Muistan heti sen jälkeen kun Paulus oli sanonut yrittävänsä muistaa rukouksissa koin, että jostain ihmeen syystä ne ihmiset töissä joiden läsnäoloa pelkäsin, jotenkin häipyivät periferiaan ja alkoin kokea oloni vapaammaksi.
Se oli erikoinen kokemus.
Kyllä ne ihmiset siellä vieläkin ovat, tosin yksi jäi eläkkeelle.

Nyt jo luotan hieman enemmän itseeni, ettei ihan jokainen askel enää niin peloita.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #31 : 27.08.23 - klo:19:41 »
Joskus  väitetään, ettei Jumala vastaa rukouksiin. Mielestäni Jumala vastaa rukouksiin kolmella eri tavalla: "Ei", "kyllä". Ja "ei vielä." Turhan usein rukoillessamme haluamme "määrätä", että Jumalan on vastattava tietyllä tavalla, "jos hän on olemassa".

Joskus on niin, että ihmiselämä on niin lyhyt, ettei rukoilija ehdi saada rukousvastausta. Monet isät ja äidit esim. rukoilevat lastensa pelastumista, mutta eivät eläissään saa nähdä sitä.

Tässä on asioita, joita olen pohtinut viime aikoina useinkin. Miksi rukoukseeni ei tulle vastausta? Miksi Jumala on hiljaa?

Sama rukousaihe voi olla esillä rukouksissani useitakin vuosia ja mitään vastausta ei tunnut tulevan.

Onko muilla tästä asiasta samanlaisia kokemuksia? Voisiko asialle tehdä jotain? Sanassa on kuitenkin paljon lupauksia, että Jumala kuulee ja että Hän vastaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

« Vastaus #32 : 27.08.23 - klo:20:51 »
Kyllä minäkin odotan rukousvastauksia, Teetupa ketjussa on linkki Liisa Jokirannan puheeseen Huoli läheisistä, siinä hän puhuu mm esirukouksen voimasta kun meillä on huoli esim lapsistamme.

Poissa Opo

« Vastaus #33 : 27.08.23 - klo:21:13 »
Raamatussa kyllä sanotaan, että meillä ei ole kun emme ano. Mutta sitten toisaalta on niinkin, ettei ole meidän tietomme aluetta tietää, mikä milloinkin on Jumalan tahto. Olisiko sittenkin paras antaa kaikki niin sanotusti ”Herran haltuun” , joka tarkoittaa: tapahtukoon Sinun tahtosi, ei minun. Joonalle sanottiin: ”Onko murehtimisesi riisinikasvin takia oikea?”
Kyllä kaikki rukoukset kuullaan. Tarvitaan pyhää huolettomuutta uskoa kaikki kuulluiksi, kuten uskomme syntimmekin anteeksiannetuiksi.

Poissa pax

« Vastaus #34 : 28.08.23 - klo:14:13 »
Antero Laukkanen pyytää fb:ssa rukousta seuraavin sanoin: "TARVITSEN RUKOUKSIANNE - NYT
Herra, taakkani on suurempi kuin jaksan kantaa. Jeesus, Davidn poika, armahda minua."

Poissa Paulus

« Vastaus #35 : 28.08.23 - klo:18:17 »
Antero Laukkanen pyytää fb:ssa rukousta seuraavin sanoin: "TARVITSEN RUKOUKSIANNE - NYT
Herra, taakkani on suurempi kuin jaksan kantaa. Jeesus, Davidn poika, armahda minua."

Koetetaan muistaa Anteroa rukouksissamme.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa HelenaM

« Vastaus #36 : 28.08.23 - klo:19:53 »
Muistan Anteroa.

Poissa pax

« Vastaus #37 : 28.08.23 - klo:22:20 »
Ei sitä voi ymmärtää Jumalan ihmisen mittaamatonta kärsimystä.

Poissa Paulus

« Vastaus #38 : 11.11.24 - klo:19:35 »
Meillä on tapana ottaa päiväunet joka päivä päiväruokailun jälkeen. Minä nukahdin, mutta heräsin aika hankalaan asiaan. Vaimoni sai ankaran kivun vatsan yläosaan. Tyttäremme alkoi suunnitella jo ambulanssin tilaamista ja minäkin heräsin siihen asiaan, kun he siitä jo melko äänekkäästi keskustelivat.

En oikein osannut ottaa mitään kantaa asiaan. Menin vaimoni viereen ja rukoilin hiljaa hänen puolestaan. Sitten tilanne rauhoittui ja menin jälleen nukkumaan. Kun heräsin, niin todettiin, että vaiva oli hellittänyt eikä se enää ole tullut ainakaan vielä uudestaan. Kiitos Herralle.
Lainaus
—   Thomas Sowell

Poissa pax

« Vastaus #39 : 06.01.25 - klo:21:32 »
Sain Jumalta rukousvastauksen tai avun, miten sen nyt muotoilisi.
Olin hädissäni lapseni puolesta kuten äideillä on tapana hermoilla🥺. Huusin sydämessäni apua Jumalalta ja apu tuli ja rauha. Hän puhui sanansa kautta, älkää mistään murehtiko vaan saattakaa pyyntönne Jumalalle kiitoksen kanssa. Toiseksi hän muistutti minua tiedonsanoista jonka minulle toi -90 luvulla ihmisen jautta joka ei tuntenut minua eikä tiennyt onko minulla edes lapsia.
Yhtäkkiä vaan nämä laskettiin kuin tarjottimella ja syvä tuska ja huoli poistui.
Kiitos oikein paljon hyvä Jumala🙏

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #40 : 07.01.25 - klo:06:04 »
Kiitos sekä pauluksen että paxin tilanteista! Kiitos Herralle että hän antaa avun!

Poissa Korpima

« Vastaus #41 : 07.01.25 - klo:14:52 »
Mukava kuulla näistä, kiitos Jumalalle!

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #42 : 07.01.25 - klo:17:18 »
Sain Jumalta rukousvastauksen tai avun, miten sen nyt muotoilisi.
Olin hädissäni lapseni puolesta kuten äideillä on tapana hermoilla🥺. Huusin sydämessäni apua Jumalalta ja apu tuli ja rauha. Hän puhui sanansa kautta, älkää mistään murehtiko vaan saattakaa pyyntönne Jumalalle kiitoksen kanssa. Toiseksi hän muistutti minua tiedonsanoista jonka minulle toi -90 luvulla ihmisen jautta joka ei tuntenut minua eikä tiennyt onko minulla edes lapsia.
Yhtäkkiä vaan nämä laskettiin kuin tarjottimella ja syvä tuska ja huoli poistui.
Kiitos oikein paljon hyvä Jumala🙏

Minulla on ollut hyvin samantapaisia kokemuksia. Eli uskaltaisin sanoa, että tiedän mistä puhut. :)
Itse asiassa marraskuussa minulla oli vähän samanlainen kokemus, missä Herra ikäänkuin näytti, että hän pitää huolen.

Töihin ajaessani Herra jotenkin ilmaisi, että hänellä on hyvä suunnitelma tästä eteenkin päin elämässäni eikä siksi tarvitse pelätä. En ollut siinä vaiheessa päättänyt lähteä töistä, eli en osannut tehdä asian suhteen päätöstä mihinkään suuntaan.
Ja siinä tilanteessa Herra ikäänkuin näytti että hän johtaa tästä eteenkin päin. Tuli iloinen turvallinen mieli.

Se oli juuri se päivä milloin annoin tiedoksi, että aion lähteä pois joulukuun viimeisenä päivänä. Mutta tuon kokemuksen aikana minulla ei ollut minkäänlaista aikomusta irtisanoutua sinä päivänä.

Sitten tapahtui jotain sellaista töissä, mikä minusta näytti ikäänkuin jäävuoren huipulta sen suhteen, että asiat eivät ole ikäänkuin mallillaan sen organisaation suhteen. Tunnin sisällä siitä irtisanouduin. Olin tekstannut miehelle: "voinks mä lähteä joulukuun lopussa?
Mies vastasi:"yes".
Minä: "kiitos"
Mies: "ole hyvä"

Tietenkin se oli asia, mikä oli jo muhinut, mutta minulla ei ollut rohkeutta tai viisautta tehdä valintaa.  Herra sitten laittoi niinkuin nokkosia hännän alle (vanhanaikainen ilmaisu).

Vasta myöhemmin tajusin, miten Herra oli jo minulle puhunut sinä aamuna siitä, että hän johtaa minua ja pitää huolen tästä eteenkin päin.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #43 : 07.01.25 - klo:17:40 »
Tuli mieleen tämä laulu. Usko Jumalaan.
https://www.youtube.com/watch?v=ctVzTnbQhlI

Poissa Opo

« Vastaus #44 : 07.01.25 - klo:19:26 »
Linkin laulu on ihan ehtaa seitkytlykua!