Itse edustan jonkinlaista murrosaika-ajattelua. Jeesus teki messiaanisia tunnustekoja ja näytti Jumalan valtakunnan saapuneen. Nämä tunnusteot olivat paljolti VT:ssä profetoitu, ja ne olivat Messiaan tuntomerkkejä. Samoin apostoleilla oli erityinen tehtävä ja armoitus - myös karismaattinen. Kirkkohistorian todistus on sittemmin ollut, että henkilahjat kävivät vähitellen harvinaisiksi ja siinä samalla ihmeet. Lähetyskentillä niitä ehkä eniten tapahtuu saarnatun sanan vahvistamiseksi.
Uus- tai ylikarismaattisuus ei minun silmissäni ole kovin ihmeellistä. Paljon on puhetta ja suuriakin puheita, mutta näytöt eivät vakuuta oikein millään alueella. Katolisessakin maailmassa näitä uuskarismaattisia virtauksia liikkuu - nehän eivät seuraa kirkkokuntien rajoja.
Ihmeitä ratkaisevampaa on se, mitä saarnataan. Raamattu varoittaa myös karismaattisista eksytyksistä, joissa esiintyy ihmeitä väärän evankeliumin yhteydessä esim. Matt. 7:ssä: "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette." tai "Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja."